Odgovor na pitanje šta vi zapravo prodajete je ključno i neophodno da biste razumjeli biznis koji ste stvorili, u koji ste ugradili dio svog života. Da li se nalazili na početku izgradnje vašeg brenda ili već postojite dugi niz godina, neophodno je da razmrsite ovo važno pitanje kako bi vaš marketing sadržaj kidao i prodavao za vas.
MARKETING SADRŽAJ

ŠTA VI PRODAJETE

Na početku ste izgradnje vašeg brenda ili postojite već dugi niz godina. Želite da vaš marketing sadržaj prodaje za vas? Marketing od vas prvenstveno zahtjeva da razmrsite šta vi zapravo prodajete.

Da li prodajete proizvod ili uslugu nije jedini odgovor koji treba da date vašim kupcima.

Ovdje se ne radi samo o suštinskom pitanju da li je to što prodajete usluga ili proizvod, već

  • kome prodajte,
  • kako utiče na svakodnevnicu, kako mjenja život vaših kupaca
  • da li oni stvarno žele i mogu da plate to što vi prodajete

U nastavku teksta polako ću vam objasniti zašto su vama važne informacije šta vi zapravo prodajete.

1. KOME PRODAJETE TO ŠTO PRODAJETE?

Kada ste kreirali svoj proizvod/uslugu znali ste da je to što imate da ponudite ljudima najbolja stvar koja može da im se desi u životu. Riješit ćete im određen problem ili zadovoljiti neku potrebu. Možda upravo godinama tragaju za riješenjem koje im vi nudite. I to je super stvar. Win-win situacija. Vi njima riješenje a oni vama novac i povjerenje.

Na papiru prodaja super zvuči i izgleda kao put koji traje par sekundi. Međutim, da bi se taj put zaista u stvarnosti pretvorio u što kraći, vama su potrebne analize, istraživanja, odgovori na pitanja da dobijete tu ključnu osobu ili grupu ljudi kojima ćete biti number one kada je prodaja u pitanju.

Navest ću vam jedan najjednostavniji primjer za hljeb kojeg svi koristimo svakodnevno.

Vi prodajete hljeb. Znate da pomažete ljudima

  • da budu siti,
  • da imaju energiju za sve životne aktivnosti,
  • ukusnija im je ostala hrana koju služe uz hljeb,
  • štedite vrijeme domaćicama,
  • onima koji ne znaju pripremiti hljeb dajete gotov proizvod…

Međutim, da li svi ljudi konzumiraju istu vrstu hljeba? Naravno da ne. Neko voli crni, sa sjemenkama, neko bijeli, polubijeli, pekarski, izrezani, proteinski, bezglutenski…

Svaki hljeb ima svog potrošača, kao što i svaki potrošač ima razlog zašto kupuje baš taj hljeb.

Da li vam je sada jasnije zašto treba detaljno da znate kome prodajete to što prodajete?

2. KAKO ONO ŠTO PRODAJETE VAŠIM KUPCIMA MJENJA ŽIVOT?

Prije nego vam vaši kupci plate, oni kalkulišu sami sam sobom da li im je to što vi prodajete važno i kako im može promjeniti život i svakodnevnicu. Koji problem, potrebu će zadovoljiti kupovinom baš vašeg proizvoda/usluge.

Priznat ćete da to isto radite i vi prije nego donesete odluku da nešto kupite. Naročito ako za to treba da platite većim iznosom novca.

Da li se nalazili na početku izgradnje vašeg brenda ili već postojite dugi niz godina, neophodno je da razmrsite šta vi prodajete kako bi vaš marketing sadržaj kidao i prodavao za vas.
Neophodno je da razmrsite šta vi prodajete kako bi vaš marketing sadržaj kidao i prodavao za vas.

Ko im može bolje odgovoriti, na njihova postavljena pitanja, od vas. Vi ste vašu uslugu/proizvod kreirali baš za njih. Znate bolnu tačku vaših kupaca kao što znate zašto do sada nisu uspjeli da riješe svoj problem. Razumjete ih, tačno vidite kako im utiče na svakodnevnicu. Poznajete vašu uslugu/proizvod u dušu.

Hajde da sada ovu priču o mjenjanju svakodnevnice povežemo sa predhodnim primjerom o prodaji hljeba.

Vi prodajete hljeb. Vaš hljeb je bezglutenski.

Vaši potrošači, kupci su osobe intolerantne na gluten, boluju od celijakije ili se bore sa iritabilnim crijevom. Poznajete svoj proizvod u dušu, kao i njegove pozitivne učinke na zdravlje osoba koje ih konzumiraju.

Kupovinom i konzumiranjem vašeg bezglutenskog hljeba vaši kupci dobijaju:

  • 100% provjeren proizvod,
  • proizvod napravljen od najkvalitetnijeg bezglutenskog brašna (rižinog, speltinog, lanenog, heljdinog, kokosovog, kukuruznog brašna)
  • riješavaju se nadutosti, alergijskih reakcija, neželjenih gasova, bolova u stomaku i crijevima…
  • bezbjedni su da obavljaju svakodnevne obaveze jer neće imati neželjene reakcije
  • uštedjet će im vrijeme pripreme obroka, jer je bezglutensko brašno teže za izradu u odnosu na obično, pšenično brašno.

Možda mislite kako je to što prodajete najbolja stvar koja može da se desi vašim kupcima, ali oni moraju da vas jasno čuju i saznaju zašto je to tako.

3. DA LI MOGU I DA LI HOĆE DA PLATE TO ŠTO VI PRODAJETE?

Kada ste pokretali vaš biznis, možda ste a možda i niste razmišljali o tome da li vaši kupci mogu i hoće da plate to što vi prodajete. Koliko ste se posvetili tom pitanju, govori vam ciljna grupa koju ste odabrali.

Da li ona hoće i može da plati to što vi prodajete?

Visina cijene onoga što prodajete određuje ko su ljudi koji kupuju to što vi prodajete.

Da vam dam primjer na hljebu.

Složit ćete se da će cijena od 5 KM po jednom hljebu odbiti većinu kupaca.

Međutim, ako ste vaše ljude uputili kakav je vaš hljeb i zašto košta toliko koliko košta, oni koji konzumiraju bezglutenski hljeb ili su u fazi otkrivanja intolerancije na gluten bez razmišljanja će ga kupiti.

Da li želite da investirate u rast vašeg biznisa i da više prodajete?

Ako želite da investirate u rast vašeg biznisa i više prodajete, prije nego donesete odluku na koji način to želite postići, odgovorite na pitanje koje se nalazi u naslovu ovog teksta – Šta vi zapravo prodajete?

Sve navedene informacije služit će vam da svoj proizvod/uslugu predstavite na najbolji mogući način kroz content marketing (marketing sadržaj koji će privući i pridobiti vašu ciljnu publiku).

Dok razmišljate o content marketingu, znam da imate osjećaj kao da se pod vašim nogama otvorila velika crna rupa.

Odahnite i zaboravite na crnu rupu jer ne morate da se content marketingom bavite vi.

Vi radite ono što volite. Ja ću da pišem prodajni sadržaj za vas.

Ostavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)